Bruno Rožkalns


-history


Bruno Rožkalns jau ilgus gadus ir viens no vadošajiem Latvijas motosporta braucējiem, kurš vēlēšanos sēsties uz motocikla sajuta jau bērnībā un realizēja šo sapni 8 gadu vecumā, kad 1982. gadā sāka piedalīties sacensībās. Pa šiem gadiem izmēģināts viss – skijorings, spīdvejs, motokross un motošoseja, bet lielākie panākumi un ilgākais laiks aizvadīts pēdējā.

1992. gadā, kad pēc neatkarības atgūšanas Latvijas motoru sportā sākās smagi laiki, Bruno devās uz Poliju, kur piedalījās šīs valsts čempionātā. Tā kā arī turpmāk Latvijas motošosejā nesekoja uzplaukums, nācās izvēlēties – vai nu piedalīties šejienes sacensībās, kādas tās ir, vai nu tomēr meklēt sponsorus, atbalstītājus un domubiedrus, lai varētu izbraukt Eiropas trasēs, parādīt, ka arī Latvijā ir spēcīgi motosportisti.

Jau 2000. gada beigās Bruno pārsteidza ar paziņojumu, ka 2001. Gada sezonā piedalīsies “Shell Yahama R6 Cup” izcīņā Vācijā. Kāds varbūt padomāja, ka tā ir lielība, kāds varbūt nolēma, ka runa ir par atsevišķām sacensībām, taču Bruno Rožkalnam nav raksturīga nedz lielība, nedz liekvārdība, un 2001. gadā viņš bija viens no nedaudzajiem Latvijas motoru sporta pārstāvjiem, kas regulāri piedalījās sacensībās Eiropā. Turklāt – nevis dažās sacensībās, bet pilnu sezonu pavadot ārzemēs “Motorradbike-Promotion” komandā.

Bruno rezultāti šajā Vācijas seriālā, kurā piedalījās ap 50 sportistu no visas Eiropas, runā paši par sevi – savā pirmajā starptautiskajā sezonā viņš “Shell Yahama R6 Cup” seriāla kopvērtējumā iekļuva labāko desmitniekā, turklāt vērtīgi papildināja savu braukšanas pieredzi trasēs, kurās risinās arī pasaules motošosejas čempionāta posmi.

Par dalību pasaules čempionātā pagaidām vēl domu nav, taču vēlēšanās un iespējas bilst savu vārdu Eiropas apritē – tas Bruno Rožkalnam ir pa spēkam.

JAUNUMS!
2003. gadā Bruno Rožkalns piedāvā SUPERBIKE motociklu vadīšanas kursus. Apmācības notiek Biķernieku sporta kompleksā. Apmacība sastāv no atsevišķām mācību stundām (katra 60 min) kuru tēma un skaits atkarīgs no braucēja pieredzes.
Izejot šos kursus, Jūs:

  • iemācīsieties drošāk parvaldīt sporta moci un labāk novērtēt situāciju uz ceļa/trasē,
  • iegūsiet iemaņas samazināt bremzēšanas ceļu,
  • spēsiet izbraukt trases pagriezienus arvien ātrāk un precīzāk,
  • gūsiet prieku un lepnumu par iegūtajām zināšanām.

Apmācība sastāv no teorija un prakses, kuras laikā treneris trasē sekos Jums uz sava motocikla un vēlāk sniegs norādījumus un padomus. Cena: Ls 15/h

Biķernieku kompleksajā sporta bāzes aplī notikušajās sezonas atklāšanas sacensības motošosejā, kas bija Autrumeiropas kausa izcīņas, Baltijas un Latvijas čempionātu pirmais posms par uzvarētājiem atsevišķās klasēs kļuva Agris Neija (Superbike), Marko Rohtlans (SS 600), Bruno Rožkalns (SS 1000 un A-1200), Jānis Apsītis (B 1200), Juris Svarinskis (B-600), Martins Partelpoegs (125 kub/cm), Lembits Tēsalu (250 kub/cm), Kristians Kosinovs (60-80 kub/cm). Sacensībās piedalījās 67 braucēji no 6 valstīm. Visvairāk – 28 dalībnieki bija B 600 klases un B 1200 klases apvienotajā braucienā. Pēc starta vadībā izrāvās Jānis Turks, kurš līderpozīciju stabili noturēja visu brauciena laiku un pārliecinoši finišēja pirmais. Diemžēl Jāņa prieki nebija ilgi, jo pēc finiša tika apstiprināts protests un Turks tika diskvalificēts. Līdz ar to par uzvarētāju kļuva Juris Svarinskis. B 1200 klasē skaistu uzvaru svinēja Jānis Apsītis. Kādreizē-jais spīdveja braucējs, tagad pārsēdies uz daudz ātrāka braucamā, finišēja pirmais, aiz sevis atstājot komandas biedru Edgaru Džeriņu. Trešais bija Gerts Gerrets no Igaunijas. Lielākā intriga tika gaidīta pagājušā gada Austrumeiropas kausa ieguvēja un Baltijas čempiona Agra Neijas cīņā ar Marko Rohtlanu no Igaunijas. Izrādījās, ka arī Rohtlans starpsezonā nav rokas klēpī turējis. Abi brauca ar Suzuki GSX R600 motociklu, bet Igaunijas braucējam pagaidām ir tomēr lielākas iespējas motocikla regulēšanai. Tas tad arī izšķīra cīņas iznākumu. Pēc starta izrāvies vadībā, līderpozīcijas Rohtlans neatdeva ne uz mirkli. Marko uzrādīja ātrāko apļa laiku trasē – 1:41.73. Agris Neija pēc starta bija trešais, bet spēja apdzīt igauni Joelu Vides un finišēja otrais. Jāatzīmē, ka Rohtlanam galvenie starti ir Skandināvijas čempionātā, kur viņš stabili iebrauc trijniekā. Agris Neija uzvaru izcīnīja Superbike klasē, aiz sevis atstājot igauņus Aivaru Osu un Renē Jogimā. Šīs klases braucienā kritienu piedzīvoja jau iepriekš pieminētais Jānis Turks. Vienā dienā startējot jau trešajā braucienā (!!!), nogurums darīja savu, rezultātā kritiens, kā arī bojāts motocikls. Atgādināšu, ka pirms nedēļas Lietuvā Jānis jau «iznīcināja» vienu motociklu…. Jāni droši var nosaukt par šo sacensību lielāko neveiksminieku. Savus līdzjutējus iepriecināja Bruno Rožkalns, kurš interesantā cīņā pēdējos metros tomēr spēja nosargāt uzvaru SS 1000 klasē, atvairot igauņa Risto Klausena uzbrukumus. Trešais šajā klasē Tarmo Rabovoitra. Rožkalns finišēja pirmais arī A-1200 klasē, apsteidzot igauņus Risto Kalusenu un Hanno Veltu. Šīs klases braucienā ļoti interesanta cīņa bija starp skolotāju un skolnieku – Pēteri Grabovski un Jāni Apsīti, kurā pēdējā aplī ātrāks bija Apsītis. «Ar sacensībām esmu apmierināts, ar rezultātu ne visai,» pēc finiša atzina Agris Neija. «Jau pēc SS 600 treniņiem varēja redzēt, ka Rohtlans rāda ļoti lielu ātrumu. Mana cerība bija izrauties startā, bet tas neizdevās tik labi, kā plānots. Brauciens bija ļoti ātrs, tika uzlaboti trases rekordi. Šobrīd mazliet atpaliekam no Rohtlana tehnikas ziņā, bet centīsimies to novērst. Iepriecināja komandas biedri. Labi B 600 klases braucienu aizvadīja Igors Miezis, un viņam tikai nedaudz pietrūka, lai savās pirmajās sacīkstēs tiktu līdz trešajai vietai.» *** Motosports Austrumeiropas kausa izcīņas 1.posms. Superbike. 1.Agris Neija (Eternit NRT), 2.Joels Videss (Igaunija) 3.Aivars Osa (Igaunija). Supersport 600 1.Marko Rohtlans (Igaunija). 2.Agris Neija. 3.Joels Videss (Igaunija). B 600 1.Juris Svarinskis (Latvija), 2.Nikolajs Steška (Latvija), 3.Kalevs Tēsalu Igaunija. B 1200 1. Jānis Apsītis, 2. Edgars Džeriņš (abi Eternit NRT), 3.Gerts Gerets (Igaunija). SS 1000 1.Bruno Rožkalns (Latvija), 2.Risto Klausens (Igaunija), 3.Tarmo Rabovoitra (Igaunija). A 1200 1.Bruno Rožkalns, 2.Risto Klausens, 3.Hanno Velts (Igaunija). 250 kub/cm 1.Lembits Tēsalu (Igaunija) 2.Aimo Heinonens (Somija), 3.Voito Kaivosoja (Somija). 125 kub/cm 1. Martins Partelpoegs, 2. Aleksandrs Omoševs, 3. Arnds Belkovskis (visi Igaunija). 50-80 kub/cm 1.Kristians Kosinovs, 2. Rogerts Roms, 3. Mihails Bostrovs (visi Igaunija). (avots)

 

 

09:56 09/09/2003
7 сентября на трассе «Невское кольцо» завершился Чемпионат России по шоссейно-кольцевым мотогонкам. Сергей Иванютин из «ЮКОС Моторспорт», несмотря на тяжелую травму и неучастие в финале, становится Чемпионом России в классе SuperBike.

9 августа 2003 года, во время проведения IV этапа Чемпионата Балтийской Мотоциклетной Ассоциации Сергей Иванютин не справился с управлением в скоростном повороте и вылетел с трассы. Врачи поставили диагноз: перелом бедра и ушиб легких. Прогнозы врачей по поводу возвращения Иванютина в спорт были неопределенными. Через год должно завершиться лечение. При лучшем стечении обстоятельств Иванютин вернется на трассу не раньше чем через год-полтора.

После этого стало понятно, что финал Чемпионата России Иванютин пропускает. Хотя по итогам четырех этапов он был лидером – 175 очков. На второй позиции был его партнер по «ЮКОС Моторспорт» Сергей Крапухин – 140 очков. По всем прогнозам, Крапухин должен был стать Чемпионом, а Иванютин спуститься на вторую позицию. Максимальное количество очков на этапе – 50. Отставание Крапухина составляло 35 очков. Но учитывая опыт Крапухина и его очевидное превосходство перед соперниками, никто не сомневался, что он вырвется в лидеры.

Участие в финале Чемпионата в классе SuperBike сильнейшего прибалтийского гонщика Бруно Рожкалнса стало основной причиной, по которой Крапухин не смог набрать нужного количества очков для Чемпионского титула. Ни в одном из заездов Крапухин не смог опередить Бруно. В первом заезде Крапухин был вторым. Во втором заезде он сошел с трассы, отстал от Рожкалнса на круг и финишировал лишь четвертым. По словам Президента Чемпионата России Бориса Герелиса, во втором заезде Крапухин не выдержал давления Владимира Иванова (гонщик «ЮКОС Моторспорт», Чемпион России в классе SuperSport 600, решивший попробовать себя в более мощном классе мотоциклов) и Расула Шемиунова, которые «висели у него на колесе», и в повороте не справился с управлением. Также психологически сказалась необходимость по очкам опередить Сергея Иванютина.

По итогам пяти этапов Чемпионата России у Сергея Крапухина 172 очка, у Сергея Иванютина – 175 очков. Чемпионом России в классе SuperBike становится Сергей Иванютин.

Сергей Крапухин: «Расстроился, что не смог воспользоваться шансом, и стать Чемпионом России. Но считаю, что Сергей Иванютин по праву заслужил звание Чемпиона. Он молодец. А я жду следующего сезона. И надеюсь, что смогу взять реванш в честной борьбе».

Сергей Иванютин: «Когда я узнал что победил, очень обрадовался. Неожиданное сообщение для меня. Хочется верить, что я смогу вскоре вернуться на трассу и подтвердить титул Чемпиона России».

Результаты гонки V этапа Чемпионата России:

Класс SS 400
1. Михаил Быстров (Эстония)

Класс В 600
1. Максим Аверкин (Москва)
2. Игорь Киселев (Horlie Racing Team)
3. Алексей Чугунов (Санкт-Петербург)

Класс В 1000
1. Владимир Пауков (Москва)
2. Борис Зубков (Санкт-Петербург)
3. Анатолий Жуков (Москва)

Класс Supersport 600
1. Максим Аверкин (Москва)
2. Алексей Калинин («Horlie Racing Team»)
3. Михаил Михалев (“АМ Рэйсинг”)

Класс Superbike
1. Бруно Рожкалнс (Латвия)
2. Владимир Иванов («ЮКОС Моторспорт»)
3. Расул Шемиунов («Horlie Racing Team»)

оригинал статьи